گرفتگی لوله ها گاهی چنان باعث دردسر می شود که در آن لحظه فقط به دنبال یک شرکت لوله بازکنی تهران یا مایع لوله بازکن هستیم و طبیعتا دوست داریم از یک لوله بازکن قوی برای رفع گرفتگی لوله استفاده کنیم تا مشکل گرفتگی لوله هر چه سریع‌ تر حل شود. محلول های شیمیایی و لوله بازکن های قوی در بازار وجود دارند که با غلظت زیاد خود مشکل گرفتگی لوله را حل می کنند اما ممکن است به دلیل خاصیت اسیدی که درند،  لوله ها را سوراخ کنند و موجب نشتی لوله شوند.

پس انتخاب مایع لوله بازکن مناسب مهم است و کار خیلی ساده ای هم نیست. با ما همراه باشید. می خواهیم طرز تهیه ی محلول لوله بازکن خانگی را به شما آموزش دهیم تا بتوانید گرفتگی لوله ی خود را حتی الامکان بدون نیاز به لوله بازکن های شیمیایی موجود در بازار حل کنید. هرچند گاهی ناگزیر از محلول‌ های شیمیایی قوی استفاده می شود. در این مقاله از لوله بازکن های شیمیایی و قوی هم صحبت خواهیم کرد.

چه زمانی باید از محلول های خانگی لوله بازکن استفاده کنیم؟

لوله‌ بازکن های خانگی می توانند لوله هایی که گرفتگی کمی دارند را باز کنند. در این صورت نیازی به لوله بازکن های قوی شیمیایی وجود ندارد. اما گاهی گرفتگی لوله چنان شدید است که حتی با لوله بازکن قوی هم رفع نمی شود. در این صورت احتمالا نیاز به باز کردن اتصالات لوله ها برای خارج کردن مواد جمع شده داخل لوله است، یا باید از دستگاه لوله بازکنی استفاده شود.

معایب استفاده از مایع لوله بازکن صنعتی

اولین چیزی که در هنگام گرفتگی لوله ها به ذهن افراد می رسد همان لوله بازکن های قوی شیمیایی هستند. چون این روش قدیمی ترین روش برای باز کردن لوله است و همچنین به دلیل هزینه ی کم و پایین، مردم از آن استفاده می کنند. اما باید بدانید که محلول های صنعتی که امروزه وجود دارد و مردم بسیار و به دفعات از آن استفاده می کنند، با باز کردن گرفتگی لوله و حل مشکل ممکن است سیستم لوله کشی منزل را رفته رفته و به مرور زمان از بین ببرد و همین طور آسیب و ضرر جدی برای سلامتی انسان باشد.

لوله بازکن های صنعتی باعث خوردگی لوله ها می شوند.

این محلول ها به دلیل اسیدی بودن بسیار قوی هستند. گاز هایی از آن ها خارج می شود که تاثیر بدی در سیستم تنفسی انسان و عوارض دیگری از جمله حساسیت و … دارد.

این محلول ها اگر ذره ای با پوست انسان در تماس باشند موجب سوختن شدید پوست خواهند شد.

ممکن است به خدمات لوله بازکنی ستارخان نیاز داشته باشید.

فرمول ساخت قوی ترین محلول لوله بازکن خانگی

حال ما برای شما طرز تهیه ی لوله بازکن خانگی را آموزش می دهیم:

ترکیب سرکه و جوش شیرین

  • جوش شیرین
  • سرکه
  • دستمال
  • آب جوش
  1.  اول جوش شیرین خشک را داخل لوله ای که دچار گرفتگی شده بریزید.
  2. بعد سرکه را در لوله ای که جوش شیرین ریخته اید بریزید و راه لوله را با دستمال بگیرید.
  3. بعد از نیم ساعت آب جوش را بریزید.
  4. اگر مشکل حل نشد دوباره این کار را تکرار کنید.

مخمر نان و آب جوش

مخمر نان توانایی پاک کردن چربی ها و رسوبات و مواد غذایی از لوله را دارد. برای این کار یک کاسه آب جوش داشته باشید و یک بسته مخمر نان را در آن حل کنید، سپس آن را درون لوله بریزید. ۲۴ ساعت صبر کنید و بعد از آن لوله را با آب سرد بشویید.
برای اینکه نتیجه ی مطلوبی بگیرید این کار را چند بار تکرار کنید.

جوش شیرین و نوشابه

نوشابه گرفتگی لوله را باز می کند. مواد داخل لوله توسط نوشابه نرم می شوند و از بین می روند. یک استکان جوش شیرین درون لوله ای که گرفته بریزید بعد بلافاصله نوشابه را در چند مرحله به لوله ای که جوش شیرین دارد بریزید. بعد از یک ساعت می توانید لوله را با آب سرد بشویید.

این نکته را در نظر داشته باشید که این کارها براي لوله‌ هایی با گرفتگی کم جواب می دهد.
گاهی لوله بازکن های خانگی برای باز کردن گرفتگی های سخت موثر نیستند. در این صورت بهتر است از دستگاه های لوله بازکنی استفاده کنید. توصیه می شود از لوله بازکن های شیمیایی که خاصیت اسیدی بالایی دارند استفاده نکنید. اگر از این محلول های شیمیایی به دفعات زیاد و بدون رعایت نکات ایمنی استفاده کنید خطرات زیادی دارد و صدمات بسیاری به سیستم لوله کشی خانه و سلامتی انسان خواهد داشت. لوله بازکنی سعادت آباد یکی از شعب شبانه روزی است که می توانید برای رفع گرفتگی لوله تماس بگیرید.

نکات ایمنی استفاده از مایع لوله بازکن شیمیایی

اگر تصمیم به استفاده از این نوع محلول های شیمیایی اسیدی گرفتید حتما نکات ایمنی را رعایت کنید.

  • برای استفاده از لوله بازکن های قوی شیمیایی حتما دستکش پلاستیکی بپوشید.
  • از عینک ایمنی استفاده کنید، چون این محلول ها آسیب جدی به چشم وارد می کنند و ممکن است باعث نابینایی فرد شوند.
  • از ماسک های ایمنی دو لایه استفاده کنید. استنشاق گاز های تولید شده از این محلول ها آسیب جدی به سیستم تنفسی شما خواهد زد.
  • مراقب باشید این محلول روی دست و پای شما نریزد و به پوست بدنتان آسیب نزند.
  • البته نکته ای که قابل توجه است این است که سرکه و جوش شیرین هم امکان دارد برای بعضی افراد حساسیت ایجاد کند. پس در استفاده از سرکه و جوش شیرین هم نکات ایمنی را رعایت کنید.

رعایت چند مورد بعد از رفع گرفتگی لوله

وقتی چاه یا لوله ی شما باز شد و گرفتگی آن رفع گردید چند مورد را رعایت کنید تا کمتر نیاز به لوله بازکن داشته باشید.

  • نکته ی اول و بسیار مهم و در عین حال ساده این است که از ورود مواد جامد به لوله ها جلوگیری کنید. به ظاهر امر ساده ای به نظر می رسد ولی با این کار شما احتمالا دیگر مشکل گرفتگی لوله نخواهید داشت.
  • داخل سینک ظرفشویی توری قرار دهید تا مواد غذایی و زباله ناخواسته وارد لوله نشوند.
  • روغن ها و چربی ها در لوله رسوب می کنند و باعث گرفتگی در لوله ی شما می شوند. از ریختن روغن و چربی در لوله خودداری کنید.
  • باز کردن آب داغ در لوله مثل ریختن لوله بازکن برای چربی ها ی تازه است و رسوب لوله را پاک می کند.
  • هر چند وقت یک بار هم داخل لوله جوش شیرین بریزید.

در پایان یادآوری می کنیم اگر با گرفتگی های سخت لوله مواجه شدید، می توانید با لوله بازکنی بلوار فردوس تماس بگیرید.

گفتار پایانی

در مطالبی که گفته شد سعی کردیم شما را با انواع لوله بازکن های خانگی و صنعتی آشنا کنیم آن ها را بررسی کرده و نکاتی را درباره ی آن ها مطرح کردیم. در کل گاهی لوله بازکن های خانگی و شیمیایی و همچنین تلمبه های دستی جوابگو نیستند و گرفتگی لوله را رفع نمی کنند. در این صورت باید از دستگاه های لوله بازکنی که مخصوص این کار هستند استفاده کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *