یکی از اتفاقاتی که ممکن است برای هر کسی رخ دهد افتادن اشیا و وسایل در چاه توالت است. افتادن اشیا در چاه توالت یکی از دلایل مهم تماس با لوله بازکنی تهران و گرفتگی چاه و لوله ی فاضلاب می باشد. اول اینکه امکان دارد چیزی که درون چاه افتاده است شئ گران قیمت مانند طلا و یا با ارزش و مهم مثل سوئیچ ماشین باشد. جدا از این مساله که آن اشیا ممکن است با ارزش و مهم باشند این مساله وجود دارد که اگر نتوان شئ افتاده در چاه را خارج کرد، امکان گرفتگی لوله وجود دارد.
شاید همان موقع گرفتگی لوله مشخص نباشد اما با گذشت زمان با پیچیدن مو، زباله و رسوبات به دور شئ در لوله گرفتگی رخ خواهد داد. با گرفتگی قسمتی از لوله آب آرام و آهسته از لوله عبور می کند در نتیجه رسوبات بیشتری در لوله جمع می شوند و این گونه سیستم لوله کشی مختل شده و لوله به طور کامل دچار گرفتگی خواهد شد. نگران نباشید می توانید اشیا را از توالت بیرون بیاورید فقط باید نکاتی را بدانید و رعایت کنید.

نکات مهم بعد از افتادن اشیا در چاه توالت

  • حفظ خونسردی و داشتن آرامش به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید روش درست را برای بیرون آوردن اشیا برگزینید.
  • اگر در توالت عمومی این اتفاق افتاده است اجازه ندهید تا رسیدن سرویسکار، کسی از توالت استفاده کند.
  • بعد از افتادن اشیا در چاه توالت در لوله ی فاضلاب آب نریزید.
  • کشیدن سیفون بعد از افتادن اشیا در چاه توالت کار بسیار اشتباهی است. این کار را انجام ندهید.
  • در این گونه موارد چیزی که به ذهن همه خطور می کند استفاده از یک میله یا سیخ است اما این کار اشتباه می باشد چون با این کار ممکن است شئ از سیفون رد شده و در لوله ی فاضلاب گیر کند. بدین ترتیب مسیر آب نیز مسدود خواهد شد.
  • دست خود را در لوله ی توالت فرو نکنید، چون ممکن است دست شما گیر کرده و آسیب ببیند. چرا که شما اطلاعی از طول و قطر لوله ندارید و پس از اینکه دست خود را داخل لوله فرو بردید، دست شما گیر می کند و تورم آن مانع از خارج کردن دستتان از لوله می شود که می تواند بسیار خطرناک باشد.
  • قبل ازهرکاری با چراغ قوه گوشی خود، داخل لوله را نگاه کنید که آیا شی افتاده در لوله را می بینید یا خیر. اگر در معرض دید است با رعایت بهداشت سعی کنید آن را خارج کنید.
  • بهترین کار در این مواقع البته اگر روشی برای درآوردن اشیا ندارید استفاده از سرویسکاران متخصص در این زمینه است.

چندین روش برای درآوردن اشیا از چاه توالت یا لوله ی فاضلاب وجود دارد، اما لازم به ذکر است باید نکاتی را در این زمینه رعایت کنید تا اگر شئ با ارزشی در چاه شما گیر کرده است از دست نرود و یا اگر چیز با ارزشی نباشد به پایین هدایت نشده و لوله ی شما را مسدود نکند. نکته ی بارز و مهم اینکه به خودتان آسيب وارد نشود. ممکن است به خدمات تخلیه چاه تهران نیاز داشته باشید.

4 روش آسان و فوری درآوردن اشیا از توالت

در ادامه 4 روش آسان و خانگی برای خارج کردن طلا، ساعت، گوشی و کلید از توالت را آموزش می دهیم که می توانید در کمترین زمان ممکن وسیله خود را از توالت خارج کنید.

استفاده از دست برای خارج کردن اشیا از توالت

اگر می خواهید وسیله ای را که در توالت گیر کرده است با دست درآورید اول باید دستکش بپوشید. نکته ی قابل توجه در این مورد این است که ارتفاع لوله را بررسی کنید اگر بیشتر از ۴۰ سانت ارتفاع دارد نمی توانید دست خود را در لوله فرو کنید چون امکان دارد دستتان گیر کند، اما اگر ارتفاع لوله کمتر از ۴۰ سانت بود می توانید دست خود را در لوله فرو کرده و شئ را از درون لوله دربیاورید.

استفاده از سیم جالباسی برای درآوردن اشیا

وقتی در شرایط بحرانی قرار می گیرید یعنی همان وقت که نمی دانید با شئ گیر کرده در لوله چه بکنید می توانید از یک آویز لباس کمک بگیرید. آویز باید کاملا صاف باشد پس آن را صاف کنید و سر آویز را به یک قلاب تبدیل کنید. به جای آویز لباس از مفتول فلزی یا مسی هم می توانید برای ساخت قلاب استفاده کنید و آن را به صورت قلاب در آورید. فقط توجه داشته باشید که قلاب شما باید بیش از یک متر طول داشته باشد.

وقتی قلاب را با روشی که توضیح داده شد ساختید باید داخل چاه را خوب ببینید سپس نور کافی به داخل چاه بیندازید و قلاب را به داخل لوله فرو کنید البته کار آسانی نیست ولی سعی کنید آن شئ به قلاب شما گیر کند تا بتوانید آن را بالا بکشید. شاید قلابی که ساختید برای بعضی چیزها مثل کلید مناسب باشد اما قطعاً چیزی مثل گوشی موبایل که جایی برای قلاب ندارد را نمی توان با این روش بیرون آورد. در هر مرحله از کار هم با توجه به محدوده زندگی خود می توانید با یکی از شعبات نظیر لوله بازکنی ستارخان تماس بگیرید.

درآوردن اشیا با وسایل مخصوص مثل انبر

وسیله هایی وجود دارد که مخصوص درآوردن اشیا از توالت می باشد. اما تهیه ی آن برای شما سخت خواهد بود. هزينه ی زیادی هم خواهد داشت. شاید شما فقط سالی یک بار نیاز به آن وسیله داشته باشید پس تهیه ی آن کار معقولی نیست و برای شما مقرون به صرفه نخواهد بود. پس بهتر است از سرویسکاران متخصص در این زمینه استفاده کنید. یا اینکه از روش گفته شده در بالا برای خارج کردن اشیا از توالت و لوله استفاده کنید.

استفاده از جارو برقی تر و خشک و آهن ربا

جارو برقی دارای دکمه تر و خشک و وسایلی که مکش دارند می‌توانند در این مورد به شما کمک کنند. آهن ربا نیز برای اشیا ی فلزی می تواند راهگشا باشد. بعد از انجام این کار، مخزن و کیسه جاروبرقی را در محیطی مثل حمام تخلیه کنید تا هم از آلوده شدن فرش و سرامیک جلوگیری شود و هم مانع انتشار آلودگی شوید.

روش درست درآوردن اشیا از توالت

مراجعه به سرویسکاران حرفه ای و تخصصی برای رفع این مشکل بهترین روش می باشد. چون آنها می توانند هر نوع شئ و وسیله ای به هر اندازه که باشد را به راحتی از توالت بیرون بکشند. دراین صورت نه شما آسیب می بینید و نه امکان رد شدن اشیا و گیر کردن آن در لوله و مسدود شدن لوله وجود خواهد داشت.

سرویسکاران تخصصی و حرفه ای چگونه اشیا را از چاه توالت خارج می کنند؟

افراد متخصص و حرفه ای در لوله بازکنی افسریه گیره و ابزار تخصصی برای این کار دارند که بسته به مشکل شما از بهترین روش استفاده می کنند، مثلا برای اجسام بسیار ریز از دستگاه ساکشن استفاده می شود. در بسیاری از مواقع از گیره ی فاضلابی یا همان چنگک که از سرب ساخته شده است استفاده می کنند. اگر بعد از افتادن شئ در توالت آب باز نشده و از دستشویی استفاده نشود به احتمال بسیار زیاد و حتما افراد متخصص و حرفه ای این کار را به درستی انجام خواهند داد.

گفتار پایانی

مشکل افتادن اجسام مختلف اعم از اشیای با ارزش و معمولی احتمال دارد برای هر کسی اتفاق بیفتد. ما در این مقاله راجع به روش های مختلف درآوردن اشیا از توالت و نکات مهم در این باره را مطرح کرده و بررسی کردیم. امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *