یکی از لذت بخش ترین خریدها برای ساختمان های در حال احداث یا زمانی که تعمیرات در ساختمان خود انجام می دهید، خرید سینک، روشویی و انواع شیرآلات است که با وجود تنوع زیاد در بازار، ممکن است کمی سردرگم شوید و ندانید که این تنوع فقط به دلیل تفاوت در شکل ظاهری است یا هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارد. به همین دلیل در این مقاله به معرفی انواع روشویی می پردازیم تا پس از آشنایی، بدانید که کدام مدل را باید خرید کنید. در صورت نیاز به نصاب هم می توانید با شماره لوله بازکنی تهران تماس بگیرید.

انواع روشویی توالت و دستشویی

1- سینک روشویی بدون لبه (زیرسنگی)

یکی از پرطرفدارترین و پرفروش ترین انواع روشویی ها، روشویی بدون لبه است که در زیر پیشخوان و لبه آن همسح پیشخوان قرار می گیرد. یکی از مزایایی همسطح بودن آن با پیشخوان علاوه بر زیبایی بصری و نمای ساده و در عین حال شیک، نظافت آسان آن است که به راحتی می توان از این سطح یکسان با پیشخوان کمک گرفت و آن را به راحتی تمیز کرد.
یکی از دلایلی که به این نوع روشویی، روشویی زیرسنگی نیز گفته می شود این است که آن را فقط روی سطوح سنگی می شود نصب کرد و قابل نصب بر روی سطوح دیگر همچون لمینت نیست چرا که نمی توان این سطوح را در مقابل رطوبت و خیس شدن به هنگام استفاده آب بندی کرد. پیشنهاد می کنیم خانواده های پرجمعیت از این روشویی استفاده کنند، اگرچه قیمت آن نسبت به مدل های دیگر کمی گرانتر است.

در مقاله تخلیه چاه تهران هم می توانید مطالب مفیدی را فراگیرید.

2- سینک روشویی لبه‌دار

این مدل روشویی یکی از مدل های پرکاربرد است که همانطور که از نامگذاری آن مشخص است، طراحی آن به گونه ای است که بیشترین قسمت آن در زیر پیشخوان قرار می گیرد و لبه آن با کمی ارتفاع و بسته به نوع طراحی انجام گرفته، بالاتر از پیشخوان قرار می گیرد.
اگر پیشخوان شما چوبی است، پیشنهاد می کنیم از این مدل روشویی استفاده کنید. چرا که لبه آن بالاتر از پیشخوان است و به هنگام استفاده، احتمال ریزش آب بر روی پیشخوان و خیس شدن و کپک زدن آن وجود ندارد. البته دقت کنید که اگر هم آب بر روی پیشخوان ریخته شود، باید به وسیله دستمال آن را تمیز کنید و به دلیل لبه بالاتر از پیشخوان، نمیتوانید آب را به داخل روشویی هدایت کنید
به لحاظ زیبایی هم وقتی روشوی لبه دار بر روی پیشخوان چوبی قرار می گیرد، زیبایی زیادی به فضای سرویس بهداشتی می دهد.
روشویی لبه دار یکی از مدل های محبوب کسانی هست که طرفدار دکوراسیون مینیمال هستند. در عین حال که هزینه نصب آن به نسبت روشویی بدون لبه کمتر است.

3-روشویی پایه‌دار

در اکثر خانه هایی که امکان لوله کشی توکار وجود ندارد، از روشویی پایه دار استفاده می کنند، زیرا که پایه ای بین سینک و کف زمین قرار می گیرد که تمامی لوله و اتصالات برای جلوگیری از دیده شدن، در پشت پایه قرار می گیرند. این مدل را در اکثر خانه های قدیمی می توان دید.
فقط یک مشکل در نظافت این مدل روشویی وجود دارد و آن این است که فضای بین روشویی و دیوار را به سختی می توان تمیز کرد و اگر در نظافت آن قسمت، دقت نشود می تواند به محل تجمع آلودگی و میکروب تبدیل شود. اگر به هردلیلی سیفون روشویی دچار گرفتگی شود می توانید با لوله بازکنی سعادت آباد تماس بگیرید.

4- روشویی کاسه‌ای

این مدل را می توان به عنوان یکی از مدرن ترین مدل های روشویی نام برد. طراحی آن به این ترتیب است که کاسه در بالای پیشخوان قرار می گیرد. البته مدل هایی هم وجود دارد که قسمتی از کاسه در زیر پیشخوان قرار می گیرد.
سازندگان این مدل روشویی، برای استفاده کودکان نیز فکری کرده اند و آن را در اندازه های کوچکتر نیز ساخته و روانه بازار کرده اند. نصب روشویی کاسه ای زیبایی دوچندانی به فضای سرویس بهداشتی شما می بخشد. در عین حال نمی توان از مساله سختی نظافت فضای پشت کاسه روشویی، صرف نظر کرد.
روشویی کاسه ای را می توان با متریال های زیر در بازار پیدا کنید.

  • شیشه ای
  • سنگی
  • فلزی
  • چینی
    بر حسب تجربه ای که در لوله بازکنی ستارخان به دست آورده ایم، توصیه می کنیم که قبل از خرید، ارتفاع کاسه، ارتفاع پیشخوان و ارتفاع کابینت ها را در نظر بگیرید. چون ممکن است بعد از خرید متوجه شوید که فضای کافی و مناسب برای نصب آن وجود ندارد.

5-روشویی یکپارچه

دلیل نامگذاری این مدل روشویی به روشویی یکپارچه این است که کانتر با یک سینک ادغام شده و جنس و رنگ آن یکی است. درواقع سینکريال قسمتی از پیشخوان است و می توان به جنس چینی و آکریلیک آن را در بازار پیدا کنید.
برای طرفداران روشویی های مدرن و زیبا، این مدل یکی از مدل های پرطرفدار است که هم به لحاظ زیبایی ظاهری و هم به دلیل نداشتن هیچ گونه درز و فضای غیرقابل دسترسی، نظافت آن آسان است و توانسته است رضایت مشتریان خود را جلب کند.
اگر فضای سرویس بهداشتی شما کوچک است و در عین حال می خواهید از روشویی های مدرن استفاده کنید، این مدل را به شما پیشنهاد می دهیم چون در ابعاد مختلف ساخته شده و مناسب فضای کوچک است.

شاید راهکارهای پیشگیری از گرفتگی سینک ظرفشویی هم به کارتان بیاید، پس مقاله لوله بازکنی ستارخان را به شما پیشنهاد می دهیم.

6-روشویی کابینت‌دار

مهمترین مزیت این مدل روشویی این است که به جای پیشخوان بر روی کابینت نصب می شود و از فضای داخل کابینت می توان برای نگهداری وسایلی همچون شوینده، صابون و نوار بهداشتی استفاده کرد. البته در عین حا این مزیت، می تواند به یک عیب هم تبدیل شود و از آنجایی که هیچگونه پیشخوانی وجود ندارد، آب بر روی زمین پاشیده می شود و فضای سرویس بهداشتی خیس می شود.

7-روشویی دیواری

ناگفته مشخص است که این مدل بدون پیشخوان و کانتر است و روشویی به طور مستقیم بر روی دیوار نصب می شود. فضای بسیار محدوی را اشغال می کند و فقط می توان در لوله کشی های توکار از این مدل استفاده کرد و به هنگام لوله کشی، باید محل نصب آن را در نظر گرفت و یک انشعاب برای آن تعبیه شده باشد.

8-روشویی صفحه‌ای

این مدل شاید محبوب نباشد و با توجه به ظاهر آن، در کارایی آن شک کرد. درست است، در این مدل به دلیل عمق بسیار ناچیز سینک، آب به مقدار زیادی بر روی زمین می ریزد. روشویی صفحه‌ای معمولا از جنس‌ سنگی (گرانیتی و مرمر)، تولید می‌شود. در این مدل یک سطح کوچک از استیل ضد زنگ زیر روشویی قرار می‌گیرد و لوله‌کشی هم در پشت آن پنهان می‌شود.

9- روشویی کنسولی

این روشویی بسیار شیک و منحصربفرد است، از یک لگن بزرگ دیواری و دو یا چهارپایه تزئینی تشکیل شده است. معمولا در این مدل سینک‌ها میله‌ای برای قراردادن حوله وجود دارد و این امر باعث می‌شود تا کنسول سینک ترکیبی ظریف از فرم و عملکرد باشد. می توانید با لوله بازکنی بلوار فردوس هم تماس بگیرید.

10-روشویی لگن عمیق

سینک روشویی با لگن عمیق را معمولاً با روشویی کنسولی اشتباه می گیرند. این مدل سینک‌ ها با یک لگن بسیار عمیق مستطیلی‌شکل و معمولا با یک کنسول یا کابینت در قسمت پایین طراحی و ساخته می‌شود. وجه تمایز این مدل روشویی با مدل کنسولی در عمق زیاد لگن آن است. از جمله مدل‌های این سینک روشویی می‌توان به مدل دیواری، پایه‌دار و بدون لبه اشاره کرد که فضایی محبوب برای حیوانات خانگی است که معمولاً در داخل آن استراحت می کنند.

11- روشویی گوشه‌ای

این مدل سینک به دلیل نوع طراحی، به راحتی در فضای کنج سرویس بهداشتی جاگیر می شود. شما می‌توانید سه مدل از سینک‌ گوشه‌ای را در بازار مشاهده کنید. سینک گوشه‌ای پایه‌ای، سینک گوشه ای کابینت دار و سینک گوشه‌ای دیواری!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *