افراد می دانند که استفاده از توالت فرنگی چقدر در پیشگیری از درد زانو و کمر موثر است. استفاده از توالت ایرانی باعث می شود فشار زیادی روی زانو ها و کمر بیاید. بدین ترتیب به مرور زمان زانو درد و کمر درد به سراغ فرد می آید، اما در استفاده از توالت فرنگی بدن در حالت راحت تری قرار می گیرد.
گاهی مشکلاتی برای توالت فرنگی در سرویس بهداشتی رخ می دهد که از جمله ی مشکلات رایج توالت فرنگی می توان به عدم تخلیه ی توالت فرنگی اشاره کرد که موجب می شود افراد با لوله بازکنی تهران تماس بگیرند اما در این مقاله قصد داریم پاسخ این سوال که چرا ” توالت فرنگی تخلیه نمی کند ” را بدهیم و راهکارهای رفع آن را نیز با هم بررسی کنیم.

بیشتر مواقع خودتان قادر به رفع مشکلات مربوط به توالت فرنگی خواهید بود. لذا اول باید قسمت های مختلف توالت فرنگی را بشناسید و نحوه ی تخلیه شدن آب از آن را بدانید. در این صورت می توانید تشخیص دهید که مشکل از کجاست و آن را تعمیر کنید.

اجزای تشکیل دهنده توالت فرنگی

توالت فرنگی متشکل از دو قسمت است: کاسه و مخزن.
کاسه روی زمین قرار دارد و مخزن پشت تکیه گاه است و بالای کاسه قرار دارد. کاسه ی توالت که روی زمین قرار دارد ثابت است و کمتر پیش می آید مشکلی داشته باشد. بیشتر مشکلات توالت فرنگی مربوط به مخزن آن است. اول با روش کار مخزن آشنا شوید.

مخزن توالت فرنگی چگونه کار می کند؟

مخزن توالت فرنگی آب را در خود نگه می دارد تا زمانی که سیفون کشیده شود. وقتی سیفون کشیده شد آب به سرعت و با فشار وارد کاسه می شود و کاسه را تخلیه می کند.
کار وارد کردن آب با فشار و سرعت و تخلیه ی فاضلاب را دو قسمت در مخزن انجام می دهند.

  • سوپاپ یا همان دریچه ی سیفون
  • سوپاپ پر کردن آب

سمت چپ مخزن سوپاپ پر کردن آب قرار دارد که وظیفه ی این قسمت، پر کردن مخزن آب است. این سوپاپ چند نوع است :

سوپاپ پیستونی

نوع قدیمی سوپاپ است که معمولا از جنس برنج ساخته می شود.

سوپاپ دیافراگمی

امروزه نوع پلاستیک این سوپاپ موجود است اما در گذشته معمولاً از جنس برنج ساخته می شده است.

ممکن است به خدمات لوله بازکنی ستارخان نیاز داشته باشید.

سوپاپ شناور

نوع جدیدی از سوپاپ است که جنس آن از پلاستیک است.

سوپاپ بدون شناور

نوع جدید سوپاپ است که امروزه بیشتر از این نوع استفاده می شود.
در کل کار سوپاپ این است که دریچه ی سیفون را باز کند، مخزن را خالی کند و بعد هم بسته شود، و دوباره مخزن را پر کند. فرقی نمی کند که کدام نوع از این سوپاپ ها در توالت فرنگی باشد، همه ی آن ها یک کار را انجام می دهند.

مشکلات رایج توالت فرنگی

با اجزای تشکیل دهنده ی توالت فرنگی تا حدودی آشنا شدید حال با مطالبی که گفته شد و مطالبی که در ادامه گفته خواهد شد می توانید برخی مشکلات توالت فرنگی به خصوص عدم تخلیه ی توالت فرنگی را بررسی و رفع کنید.
گفتیم که معمولاً مشکلات توالت فرنگی در رابطه با مخزن است اما مشکلی اساسی هم وجود دارد که در رابطه با بدنه ی توالت فرنگی می باشد. ممکن است بدنه ی توالت فرنگی آب بدهد. حلقه ی مومی وجود دارد که با آن توالت فرنگی را به زمین می چسبانند به احتمال زیاد مشکل آب دادن بدنه از این قسمت بايد باشد. باید توالت فرنگی را بردارید و حلقه ی مومی را عوض کنید. برای بهتر انجام دادن این کار می توانید از لوله کش کمک بگیرید البته ناگفته نماند که خودتان هم می توانید این کار را انجام دهید.

دلایل سیفون نکردن توالت فرنگی

  • یکی از دلایل عدم تخلیه ی توالت فرنگی می تواند این باشد که توالت فرنگی درست نصب نشده و در جای مناسبی قرار داده نشده باشد.
  • هنگام تخلیه ی توالت فرنگی به دلیل اینکه مسیر تخلیه انحراف دارد مواد به درستی تخلیه نمی شوند و گیر می کنند.
  • دلیل مهمی هم که شاید در اولین لحظه به ذهن همه خطور کند این است که مواد و اشیا و وسایلی در لوله ها گیر کرده باشد و تخلیه به درستی صورت نگیرد.

تخلیه ی نامطلوب توالت فرنگی

گاهی‌ امکان دارد تخلیه در توالت فرنگی به درستی انجام نشود یعنی انجام می شود اما به صورت نا مطلوب. تخليه ی نا مطلوب توالت فرنگی چند دلیل می تواند داشته باشد: البته می توانید برای سرعت بخشیدن به حل مشکل با لوله بازکنی سعادت آباد تماس بگیرید.

  • اول اینکه همیشه باید از سیفون استفاده کنیم پس وقتی با مشکل تخلیه ی نامطلوب توالت فرنگی مواجه شدیم وضعیت سیفون را بررسی می کنیم، اگر سالم بود توالت فرنگی را از جهات دیگر بررسی می کنیم.
  • تعداد زانوهای زیاد در سیفون باعث می شود که تخلیه آرام و کند انجام گیرد.

مشکلات سیفون توالت فرنگی

  • تنظیمات سیفون را بررسی کنید چون اگر مشکلی در کارکرد سیفون وجود داشته باشد تخلیه به درستی انجام نمی شود.
  • حتما قبل از استفاده از توالت فرنگی باید سیفون عایق بندی شده باشد. اگر عایق بندی سیفون درست انجام نگیرد آب داخل مخزن تخلیه می شود و هنگام استفاده های بعدی آب وجود ندارد.
  • وقتی اهرم سیفون کشیده می‌شود یا دکمه ی آن فشار داده می شود باید مخزن توالت فرنگی به سرعت پر شود اگر این اتفاق نیفتد و تانک سریع پر نشود مشکلی پیش آمده است. در این صورت شیر تانک را بررسی کنید.
  • احتمال دیگر در رابطه با دیر پر شدن آب در تانک این است که دریچه ی تخلیه مشکل داشته باشد. ممکن است خراب شده باشد و يا رسوب گرفته باشد.
  • امکان دارد اهرم يا دکمه تخلیه دچار مشکل شده باشد.
    گرفتگی توالت فرنگی بیشتر در سیفون های شتر گلو پیش می آید. برای حل این گرفتگی در توالت فرنگی می توانید از چند روش استفاده کنید.
  • اگر گرفتگی توالت فرنگی شما سطحی و مختصر باشد می توانید از پمپ های خانگی برای رفع گرفتگی و حل این مشکل استفاده کنید.
  • در صورتی که گرفتگی توالت فرنگی خیلی زیاد نباشد می توانید از دستگاه تراکم هوا استفاده کنید.
  • زمانی که گرفتگی توالت فرنگی شما خیلی شدید باشد و با روش های گفته شده باز نشود باید از فنر لوله باز کنی در شعبه لوله بازکنی بلوار فردوس یا سایر شعب برای حل این مشکل استفاده کنید.

گفتار پایانی

استفاده از توالت فرنگی امروزه بسیار رواج پیدا کرده است. پزشکان هم توصیه به استفاده از توالت فرنگی را دارند چون به سلامتی انسان کمک می کند و از درد زانو و کمر جلوگیری می کند. با این اوصاف باید اطلاعاتی در این زمینه داشته باشیم و بتوانیم برخی از مشکلات توالت فرنگی را حل کنیم. ما در این مقاله سعی کردیم مطالبی در این خصوص عنوان کنیم امیدوار هستیم که مطالب گفته شده برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *