اگر بوی بدی از مجرای فاضلاب شما منتشر می شود، اگر زمانی که وارد خانه می شوید بوی بد چاه را در خانه حس می کنید، گمان می کنید آپارتمان شما بوی چاه می دهد؟ شما تنها نیستید. یک مشکل رایج است اما، علت اصلی بوی بد فاضلاب چیست؟

مهمترین دلایل بوی بد فاضلاب

در اینجا برخی دلایل اصلی بوی بد فاضلاب آورده شده است که برخی راه حل های ساده و خانگی دارند. برخی دیگر به یک شرکت لوله بازکنی تهران نیاز دارند. این فقط می تواند تاثیر باکتری های موجود در لوله های تخلیه یا گرفتگی لوله ها باشد، یا می تواند چیزی جدی تر مانند نشت گاز فاضلاب باشد. هنگامی که بوی چیزی را از مجرای فاضلاب خود استشمام می‌کنید، برای ریشه‌کن کردن منبع بوی بد چاه فاضلاب، کمی کار کنید.

ساخت باکتری

این بو می تواند از چیزی به سادگی باکتری ها و تجمع مواد زائد در لوله های تخلیه ناشی شود. به همه چیزهایی که وارد لوله تخلیه حمام و سینک می شوند، فکر کنید، از جمله غذا، مو و کثیفی. هنگامی که آن اقلام در لوله ها گیر می کنند، بوی بد فاضلاب بوجود می آید. بوها اغلب با انسداد و گرفتگی همراه هستند، بنابراین نشانه خوبی است که زمان پاک کردن لوله های خود فرا رسیده است.

می توانید گرفتگی های سطحی را با روش های خانگی و محلول های خانگی رفع گرفتگی لوله حل کنید یا اینکه از فنر لوله بازکنی استفاده کنید. در گرفتگی های سخت هم باید از شرکت های لوله بازکنی کمک بگیرید.

خشک بودن P-TRAP ( تبخیر آب شترگلو )

اگر زهکشی شما اخیراً استفاده نشده است، ممکن است فقط نیاز داشته باشید که آب را جاری کنید و تله P را دوباره پر کنید تا از شر بوی آن خلاص شوید. خطوط زهکشی دارای یک بخش لوله با گردن غازی ( شترگلو ) هستند که برای جلوگیری از خروج گاز فاضلاب از طریق زهکشی نصب شده است. وقتی از سینک استفاده نمی شود، آب داخل تله تبخیر می شود. این زهکش خالی باعث ایجاد بو می شود و اجازه می دهد گاز وارد خانه شما شود.

برای جلوگیری از خشک شدن تله های P، ماهی یک بار در هر یک از شیرهای آب کمی آب بریزید.

گرفتگی، شکستن یا نبود لوله هواکش چاه

ممکن است ندانید که لوله‌های تخلیه شما به شبکه‌ای از لوله‌های دریچه وصل شده‌اند که هوای تازه را وارد می‌کند و اجازه می‌دهد تا گاز و بوی فاضلاب خارج شود. این لوله همان لوله ونت یا هواکش چاه است. معمولاً این لوله‌های هواکش عمودی از پشت بام و دور از پنجره‌ها و سایر دریچه‌ها نصب می‌شوند.

اگر گرفتگی در پشته اصلی ایجاد شود، تعدادی از مشکلات ممکن است ایجاد شود، از جمله زهکشی بدبو. ممکن است لوله های هواکش نداشته باشید، بنابراین با لوله بازکنی ستارخان در مورد نصب آن صحبت کنید.

بوی تعفن از مخزن

اگر بوی بدی را حس کردید که از پمپ زیرزمین شما می آید، ممکن است فاضلاب را به جای اینکه از طریق خط اصلی تخلیه فاضلاب به داخل پمپ خود هدایت کنید. گاهی اوقات، صاحبان خانه، آب را از ماشین لباسشویی به پمپ سامپ هدایت می کنند که می تواند در پمپ سامپ جمع شود و باعث بوی بد شود.

با کاهش مقدار لوله هایی که به پمپ سامپ شما تخلیه می شوند، می توانید بو را کاهش دهید. اطمینان حاصل کنید که یک کلاه مناسب در بالای آن دارید تا از پخش بو به خانه شما جلوگیری کند. همچنین از افتادن و جمع شدن اجسام در داخل جلوگیری می کند.

چربی و روغن

اگر چربی در فاضلاب سینک آشپزخانه شما گیر کند، بوی تخم مرغ فاسد یا کپک در هنگام گرفتگی لوله ظاهر می شود. این مهم است که هرگز چربی را در لوله تخلیه فاضلاب خود نریزید. 2 قاشق چایخوری جوش شیرین را داخل لوله بریزید، سپس سرکه را بریزید و با یک قابلمه آب جوش آن را دنبال کنید. این محلول گرفتگی را شل می کند و با ریختن آب عامل گرفتگی به سمت چاه فاضلاب هدایت می شود و گرفتگی لوله رفع می شود.

دفع زباله

ضایعات مواد غذایی که در زباله های آشپزخانه پوسیده می شوند باعث ایجاد بوی بد می شود. بوی کپک زده یا پوسیده نشانه این است که شما باید زباله ها را از محل دفع تمیز کنید. در حالی که حدود 30 ثانیه آن را اجرا می کنید، آب سرد را روی آن بریزید. ریختن تکه های یخ از طریق دفع می تواند به پاک شدن غذا کمک کند و ریختن مقداری تکه های لیمو یا لیموترش در داخل آن بوی مرکبات ایجاد می کند که به سرعت پوسیدگی قبلی را می پوشاند.

تله تخلیه

نصب یک تله تخلیه مناسب در سینک یا وان حمام جدید برای جلوگیری از ورود بوی فاضلاب به خانه شما ضروری است. بدون آن، هیچ چیزی برای جلوگیری از ورود بو به خانه شما وجود ندارد.

آیا آب بو می دهد؟

مسائل مربوط به آب مانند سولفات ها می تواند باعث ایجاد بو شود. اگر باکتری های کاهنده سولفات وارد آبگرمکن آب گرم شوند، بوی تخم مرغ فاسد می شود.

اگر مشکوک هستید که بو از خود آب می آید، با لوله بازکنی سعادت آباد تماس بگیرید تا لوله های آب و کیفیت آب شما را ارزیابی کند.

تمیز کردن زهکشی و بو زدایی

منتظر نمانید تا مجرای فاضلاب شما مسدود و بدبو شود تا کاری در مورد آن انجام دهید. در اینجا چند نکته حرفه ای برای حفظ زهکشی تمیز و بدون جریان آورده شده است:

  • حدود ½ فنجان جوش شیرین و ¼ فنجان نمک را روی آبکش بریزید.
    سپس، شروع به ریختن یک بطری بزرگ سرکه سفید خانگی کنید.
    باید ببینید که فوم و حباب‌ها از واکنش شیمیایی بالا می‌آیند.
    بگذارید همه چیز حدود 15 دقیقه بماند.
    سپس همه چیز را با آب زیر جوش بشویید.
    در نهایت، شیر آب سرد را بگذارید و همه چیز را بشویید.
    اگر آب آزادانه در زهکشی جاری شود، عالی است! اگر نه، قبل از تماس با یک لوله بازکن حرفه ای، یک بار دیگر این فرآیند را امتحان کنید. این کار را هر چند هفته یکبار انجام دهید تا از ایجاد بو و انسداد جلوگیری کنید.
  • نکات دیگر شامل دور نگه داشتن موها از زهکشی و اجتناب از پاک کننده های شیمیایی تخلیه است که می تواند به سیستم لوله کشی شما آسیب برساند.
  • زباله های خود را با قرار دادن دوره ای یخ و تکه های لیمو در دفع زباله تمیز و تازه نگه دارید.

آیا بوی فاضلاب را استشمام می کنید؟

اگر روش‌های بالا بو را متوقف نمی‌کنند، یا اگر متوجه زهکشی‌های متعدد با بوی فاضلاب شده‌اید، احتمالاً مشکل آسیب به خط فاضلاب است. خط فاضلاب، فاضلاب را از خانه شما خارج کرده و به سیستم فاضلاب شهری (یا سپتیک تانک) منتقل می کند. اگر خط فاضلاب مسدود شود یا در اثر خوردگی و پوسیدگی، ریشه‌های درختان، جابجایی زمین یا ساخت‌وساز آسیب ببیند، فاضلاب به لوله‌های شما و در نهایت به زهکشی شما منتقل می‌شود.

این نیاز به اقدام فوری دارد یا فاضلاب شروع به نفوذ به زیرزمین می کند و باعث آسیب شدید به فونداسیون شما می شود. تعمیر یا تعویض خط فاضلاب به یک لوله کش حرفه ای نیاز دارد.

کارشناسان تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه از دوربین ها برای شناسایی محل شکست یا انسداد و سپس تعمیرات هدفمند استفاده می کنند. در بسیاری از موارد، ما می توانیم از فناوری تعمیر زهکشی بدون ترانشه برای تعمیر خطوط اصلی فاضلاب بدون نیاز به حفاری ملک شما استفاده کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *